POLITYKA PRYWATNOŚCI
1. WSTĘP
Szanowni Państwo!
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE – Dz. Urz. UE L119, zwanym dalej “RODO”, podjęliśmy wszelkie możliwe starania, aby Państwa dane osobowe były właściwie chronione, a Państwo rzetelnie poinformowani o celach i zakresie ich przetwarzania, a także uprawnieniach Państwu przysługujących.
2. PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzanie Państwa danych osobowych wymaga podstawy prawnej; RODO przewiduje takie podstawy, a poniższe z nich mają zastosowanie w naszej działalności:
Państwa dane osobowe przetwarzane są w dwóch celach:
a) udzielania odpowiedzi na Państwa zapytania kierowane przez formularz kontaktowy – podstawą prawną tych działań jest zasada, która mówi, że przetwarzanie danych jest dozwolone jeżeli jest niezbędne do realizacji lub zawarcia umowy,
b) wysyłania ofert oraz innych treści marketingowych i promocyjnych – podstawą prawną tych działań jest Państwa zgoda wyrażana na formularzu kontaktowym.
3. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest Dorota Regmunt vel Sobieszczańska z siedzibą w: Legnicy, ul. Libana 5; kontakt e-mail: abakus.legnica@gmail.com strona internetowa: https://biurorachunkoweabakuslegnica.pl/
4. CO TO SĄ DANE OSOBOWE?
Dane osobowe, to wszelkie dane odnoszące się do zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą zidentyfikowaną jest osoba, której tożsamość znamy. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamości nie znamy ale możemy poznać za pomocą środków, które mamy. Danymi osobowymi mogą więc być: imię i nazwisko, adres e-mail, adres IP komputera, itp.
5. POLITYKA “COOKIES”
5.1. Pliki “cookies” (z ang. “ciasteczka”) są danymi informatycznymi, które przechowywane są na urządzeniu końcowym (np. komputerze, laptopie) i są przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Zawierają one zazwyczaj nazwę strony internetowej z której pochodzą, unikalny numer oraz czas ich przechowywania na urządzeniu końcowym. Strona internetowa pobiera w sposób automatyczny adres IP komputera, typ przeglądarki i systemu operacyjnego oraz informacje zawarte w plikach “cookies”.
5.2.Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym pliki “cookies” oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator.
5.3.Pliki “cookies” wykorzystywane są w celu:
a) rozpoznania urządzenia w celu prawidłowego wyświetlenia strony internetowej,
b) wyświetlenia treści dostosowanych do odwiedzającego stronę internetową
c) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający stronę internetową korzystają z niej, co umożliwia ulepszenie jej struktury i zawartości;
5.4.Stosowane są dwa główne rodzaje plików “cookies”: “sesyjne” oraz “stałe”. Pliki “sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Pliki “stałe” przechowywane są w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików “cookies” lub do czasu ich usunięcia.
5.5.W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików “cookies” w urządzeniu końcowym. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących plików “cookies”. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików “cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików “cookies” dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej. Dokładne informacje na temat plików “cookies” znajdują się w sekcji “Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
6. CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Państwa dane osobowe przetwarzane są na potrzeby:
a) realizowanych przez nas usług,
b) realizowania usług doradztwa w zakresie rozliczeń podatkowych,
c) innych obowiązków wynikających z odrębnych przepisów.
7. JAKIE DANE GROMADZIMY I PRZETWARZAMY
Gromadzimy i przetwarzamy wyłącznie dane niezbędne do realizowania czynności wymienionych w punkcie 6. Mogą to być np.: dane zawarte w formularzu.
Automatycznie są także gromadzone dane “cookies” omówione w punkcie 5. Nie wykorzystujemy żadnych danych do profilowania, czyli automatycznej oceny osoby fizycznej lub przewidywania jej zachowania.
8. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH I DOSTĘP DO NICH
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania i przetwarzania Państwa danych osobowych stosujemy adekwatne rozwiązania informatyczne i techniczne pozwalające na dostęp do nich wyłącznie osób przeszkolonych i upoważnionych do ich przetwarzania, które podpisały zobowiązanie do zachowania tajemnicy, w zakresie niezbędnym do wykonania przez nich zleconych zadań.
Powierzenie przetwarzania danych osobowych podmiotom współpracującym (np. towarzystwom ubezpieczeniowym) odbywa się z zachowaniem niezbędnych standardów bezpieczeństwa i jedynie w zakresie ściśle określonym ramami tej współpracy. Dane osobowe w podmiotach współpracujących są przetwarzane również wyłącznie przez osoby do tego przeszkolone i upoważnione, które podpisały zobowiązanie do zachowania tajemnicy.
9. CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Sześć miesięcy od daty zakończenia usługi.
Po upływie w/w okresów dane osobowe zostaną usunięte.
10. PRAWA, KTÓRE PAŃSTWU PRZYSŁUGUJĄ
Wyrażenie przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne. W każdym czasie macie Państwo prawo do:
a) wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
b) usunięcia danych osobowych
c) wglądu do swoich danych osobowych, uzyskania ich kopii
d) aktualizacji i uzupełnienia danych osobowych
e) przeniesienia danych osobowych
f) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (będziemy je mogli tylko przechowywać)
Z w/w praw możecie Państwo skorzystać w dogodnej formie, np. poprzez e-mail: abakus.legnica@gmail.com
Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO.
11. ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki poprzez opublikowanie na naszej stronie internetowej nowej Polityki.